2017-09-05 @ 19:50:00 / Vardag

En dag som lärare

 
Idag har jag undervisat engelska till barnen på en skola som heter Ban Bang Nai Si School, hjälpt till på en annan skola och undervisat tre lektioner på barnhemmet. Blev med andra ord en hel del! Det hela har gått bra, för det mesta är alla barnen ivriga att få lära sig engelska. Vissa barn har det lite svårare att kunna sitta ner och koncentrera sig, just dessa barn hade jag önskat att jag kunde ge lite extra tid men tyvärr verkar det inte fungera så här. Istället uppfattas barnen som inte hänger med så bra som otacksamma och oartiga, därmed slår lärarna barnen som inte "sköter sig". Yeeees, barnaga ses som en naturlig del av uppfostran här... det är så himla sjukt!! Idag var det en pojke som hade det svårt med sina engelskaglosor, ena läraren skällde ut honom och sa till mig "He has no brain" och såg uppgiven ut. Pojken började till slut gråta och gick ut ur klassrummet. Ingen gick ut efter honom. Vid det tillfället ville jag verkligen gå ut efter honom för att prata men då är såklart språket problemet. Så, det är verkligen annorlunda och ibland jobbiga situationer som uppstår här.
 
Imorgon på förmiddagen ska jag hjälpa till på dagiset som ligger på nedervåningen av hotellet som jag bor på. Det kommer bli spännande! Därefter kommer jag och Toy att åka till en skola i Khao Lak där hon undervisar. När vi är färdiga på skolan ska hon vara lite av en guide och visa mig lite stränder osv. Morgondagen kommer säkert bli en jätterolig dag som också är min sista dag innan mina lediga dagar. Då barnen inte är i skolan under helgen kommer barnhemmet behöva hjälp med diverse aktiviteter och därför kommer min helg att vara torsdag och fredag.
 
Sa wat dee kha!



Lämna en kommentar?

Namn:
Spara namn?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/URL:

Kommentar: