2017-09-18 @ 22:26:00 / Vardag

Rädda barnen

 
Ett skepp kommer lastat med bilder från "djungelskolan" Ban Bang Nai Si! Det är på denna skola jag på måndagar och tisdagar undervisar engelska för kidsen. Dagens lektion gick bra eftersom barnen jag undervisar för är något äldre och inte bor på barnhemmet = lydiga och lugna elever. Imorgon får jag handskas med barnen från barnhemmet och jag hoppas de sköter sig hysat i alla fall. Problemet är att lärarna slår barnen när de inte beter sig och då sköter de sig resten av lektionen. Jag däremot, slår såklart inte någon elev och därmed tappar jag lite av den "respekten" som de andra "stränga" lärarna har. 
 
Idag var vi under eftermiddagen ner till Khao Lak för att hålla i en lektion som vi håller i med Rädda barnen. Det var jättekul att träffa utbildade thailändska socialarbetare och andra eldsjälar som jobbar där. Efter lektionen åkte vi till Rädda barnens kontor i Khao Lak där vi drack kaffe och diskuterade allt möjligt! Jag fick så mycket ny energi och inspiration efter att ha snackat med de som jobbar där. Så kul!!
 
Ikväll när Toy skulle skjutsa mig från barnhemmet till hotellet visade det sig att bilen knappt hade någon bensin i tanken. Här på barnhemmet finns det ca 7 bilar som all personal delar på. Toy blev rätt irriterad över att ingen hade tankat och vi bestämde oss för att åka till macken för att tanka. Halvvägs dit fick vi soppatorsk... Vi blev alltså ståendes mitt i Takua Pa. Tack och lov var det två körfiler där vi ofrivilligt stannade. Efter att vi puttat bilen till sidan av vägen ringde vi efter hjälp och senare kom några från barnhemmet med lite bensin så vi skulle klara oss till bensinmacken. När vi vi väl hade tankat och skulle bege oss iväg fick bilen för sig att den inte skulle starta. Vi stod säkert där i en timme och brottades med bilen. Till slut fick vi åka med en annan bil och han som är ansvarig för bilarna på barnhemmet kom dit och tog över.
 
Det har varit en lång dag. Jag kom till barnhemmet kl. 08:00 i morse och kom tillbaka till hotellet kl. 20:30. Så nu ska jag hoppa in i duschen och sedan däcka på sängen!
 
Sa wai dee kha!



Lämna en kommentar?

Namn:
Spara namn?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/URL:

Kommentar: