2017-10-01 @ 10:52:44 / Vardag

Besök i Rommani

 
Igår var jag iväg med Julia (lärare från Australien som jobbar på barnhemmet) och Toy (min handledare) till en stad/by som heter Rommani. Det är ungefär 4 mil dit och Rommani ligger längre in i landet mot bergen. Jag blev inbjuden till en skola där av en rektor som jag träffade på thaifestivalen för någon vecka sedan. Jag hade förväntat mig en rundtur o.s.v. där på skolan men det visade sig att jag skulle hålla i en engelsklektion inför ca 25 elever... Så det var skönt att jag hade med mig Julia. Väl där sa rektorn till oss "Active learning! Improvise!", haha fatta att vi blev chockade när vi hade förväntat oss en rundtur och att endast hälsa på några elever. Efter en timme på skolan kom rektorn fram till oss och bad oss följa med honom till elefantsafarin på andra sidan vägen. 
 
Väl på elefantstället såg vi tre elefanter. De stod i skuggan och käkade stammar från bananträd. Jag tyckte elefanterna var lite läskiga just för att jag hört så många skräckhistorier om elefanter som dödat folk så jag stod på ett säkert avstånd från elefanterna. Snubbarna som jobbade med elefanterna tyckte tydligen att det var askul att jag var rädd för elefanterna och började gapskratta. De tvingade mig att klappa och mata en elefant, snubbarna skrattade i princip hela tiden. Det var faktiskt jättecoolt att klappa elefanten men det är så svårt att läsa av elefanterna, de känns otroligt opålitliga och helt plötsligt börjar de slänga runt med snablarna i full fart. Nja, jag släpper hellre ut dem i det fria och kikar från ett säkert avstånd!
 
Jag bjuder på en bild från Bangsak Beach som vi var till i torsdags och en bild på en elefant från elefantstället.
 
Sa wai dee kha!



Lämna en kommentar?

Namn:
Spara namn?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/URL:

Kommentar: