2017-10-11 @ 09:05:00 / Nöje

Vattenfallet Sai Rung

 
Igår tog Toy mig till vattenfallet Sai Rung (vilket betyder regnbåge). Åh vad fint det var där! Vattenfallet var inte jättestort men det var tillräckligt stort för att kunna bada och "duscha". Det var underbart att bada i det svala vattnet, speciellt då det var 30 grader i luften. Jag skulle faktiskt säga att jag hellre föredrar att bada där i det svala sötvattnet än det varma saltvattnet i havet. Det är också härligt att slippa få en massa sand överallt, hihi!
 
De senaste dagarna har varit väldigt långa och fyllda med jobb. Igår hade vi avslutning för det projektet som Toy och jag har deltagit i med Rädda Barnen. Vi hade en ceremoni med konstutställning och teater med barnen. Jag hade verkligen inte förväntat mig att det skulle komma så många personer dit till utställningen, speciellt inte så många "viktiga" personer. Bland annat kom personer från polis och militär, direktörer från flertalet skolor i distriktet, ordförande för distriktets utbildningsutskott och hela provinsen Phang-Ngas direktör. Jag träffade Rädda Barnens ledare från Bangkok och blev faktiskt inbjuden till deras kontor i Bangkok. Vi får se om jag hinner kika förbi hos dem när jag åker dit. 
 
Jo! Jag och Julia har bestämt oss för att dra till Bangkok i slutet av nästa vecka och stanna där i fyra dagar. Ikväll ska vi boka flygbiljetter och ordna med transport till Phuket. Det kommer bli jättekul att åka dit och se huvudstaden. Vi är lite oroliga för att det kommer vara kaos där då vi kommer vara där dagarna innan kungens begravning. När begravningen äger rum kommer i princip hela Bangkok stängas ner, affärer, vägar osv. Tydligen kommer människor från hela Thailand resa till Bangkok för kungens begravning för att hedra honom. Tänk om kungen i Sverige hade samma respekt... ;-) I slutet av oktober är det dags för mig att förlänga mitt visum. Toy vill ta med mig till hennes hemstad i provinsen Songkhla och vi kommer på vägen dit åka förbi landsgränsen mot Burma för att förlänga mitt visum. I vissa södra provinser i Thailand är det oroligt med skottlossningar, bomber och terrordåd och dit ska man helst inte åka. Så igår kollade jag upp UD:s rekommendationer för att se vart det är osäkert att besöka. Självklart har de skrivit upp att avrådan i Thailand gäller Songkhla. Vi får se om Toy tar med mig till Songkhla för att bli av med mig eller inte!
 
Nu ska jag ta mig ett glas vin för att fira min helg. Ha det fint!
Sa wai dee kha!



Lämna en kommentar?

Namn:
Spara namn?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/URL:

Kommentar: