2017-10-31 @ 15:29:33 / Vardag

Två månader i Thailand

 
Alltså wow. Nu har jag varit här i två månader. Tiden går så vansinnigt fort att jag knappt hinner med! Något som jag absolut inte hunnit med är att blogga. Det är fullt upp med annat och så fort jag är "hemma" på hotellet däckar jag. Så en sammanställning av vad som har hänt de senaste dagarna kanske är en bra idé?
 
1. Jag har varit till Bangkok.
Vilken upplevelse! Jag åkte dit med min kollega och vän Julia och stannade där i fyra dagar. Fantastisk mat, trevligt och MYCKET folk. Anledningen till att Bangkok var så packat med folk var kungens kremering/begravning.
 
2. Kungens begravning.
Kungen som var älskad av ALLA blev kremerad och det hölls en ceremoni under hela dagen (26/10). I princip alla butiker var stängda och många vägar var avstängda. Jag och Julia åkte hem till Takua Pa två dagar innan ceremonin för att undvika kaoset. Det enda som visades på TV:n var en direktsändning från ceremonin.
 
3. Förlängt mitt visum i Phang Nga.
För att kunna stanna (lagligt) här i Thailand under hela min praktik behövde jag antingen förlänga mitt visum med 30 nya dagar eller resa ut och sedan in i landet. Toy och jag gjorde därför en road trip till Phang Nga som ligger ungefär 1,5 timmes bilfärd bort. Besöket på immigration gick förvånansvärt smidigt och jag blev beviljad en förlängning efter att ha betalat 1900 baht.
 
4. Bokat en resa till Singapore.
I slutet av nästa månad kommer jag att åka till Singapore för att kunna fixa med uppehållstillstånd i Thailand under december månad. Det ska bli kul att se lilla Singapore och uppleva ett nytt asiatiskt land nu när jag ändå är här. 
 
Det var lite av vad som har hänt de senaste dagarna. Praktiken här på barnhemmet går rätt så bra, bara lite frustration över dålig kommunikation och intriger som pågår... Men det är bara att bita ihop och få lärdom av vad dålig ledarskap leder till.
 
Sa wai dee kha!



Lämna en kommentar?

Namn:
Spara namn?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/URL:

Kommentar: