2015-03-04 @ 00:38:00 / Vardag

Dagens ridpass

Jag vet inte vad jag gjorde för redigering på dessa bilder. Gjorde någon form av varm ton, tyckte det passade bra till den känsla som ska förmedlas. Bra fina är Elin och Buick i alla fall... ♥

Var i stallet hela dagen idag, red Nalle och Myris. Har svårt att förstå mig på Nalle, han är helt död i munnen, inget stöd överhuvudtaget, vilket var något ägaren även sa till mig. Han går på helspänn hela tiden, ryckte till för exempelvis en liten kvist som föll ner från ett träd. Fokuserade verkligen på att försöka få honom att länga och stäcka ut sig, våga ta ut steget och söka stöd i handen. Gick sisådär, lyckades hyfsat men tror att det har mycket att göra med att han är utomhus och måste hålla koll på precis allt. Skulle vara intressant att rida honom igen på planen. Anyhow, efter att ha ridit Nalle blev det världens omställning när jag hoppade upp på min lilla älskade Myra. 

Myris har inte fått gått så mycket den senaste veckan då plugget tog upp all tid. Det kändes underbart att få ta en tur på hönapönan. Hon kändes fräsch, glad och lagom pigg. Precis som jag vill ha det! :) Vi jobbade på tempoväxlingar i traven och lite skänkelvikning. Men även fokus på lösgjordhet och aktivering av baken. Jag måste säga att denna fröken är väldigt mjuk och fin. SÅ HIMLA KUL att få se vilken resa vi har gjort sedan promenaderna på 10 minuter i somras som resulterade i en väldigt svettig Myra. Blir så himla glad över att få ta hand om denna underbara häst!
 
Elin och Buick ↓
 



Lämna en kommentar?

Namn:
Spara namn?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/URL:

Kommentar: