2015-02-23 @ 21:16:48 / Vardag

Tidsfördriv i photoshop

Istället för att göra något vettigt med mitt liv (som t.ex. att plugga) bestämde jag mig för att leka runt lite i ps. Jag tog några bilder från gårdagen och satte igång med ett par på hästen "Nalle". Egentligen heter grabben Cream NCoffee. Bilderna är redan grundredigerade, alltså är det bara själva retuchen som är visad på bilderna.

Här gjorde jag en enklare redigering. Tog bort dyngan på marken och tonade bort smutsen i bortre hagen. Tog även bort staketet i bakgrunden och några smutsfläckar från Nalle.
 
Här gjorde jag lite mer jobb. Tog bort all hästbajs och staket. Jag trollade även bort Risto då jag inte riktigt gillar täcken på hästar när jag fotograferar, det tar bort det "vilda" och naturliga med hästarna, vilket jag vill undvika. Jag tonade ut den nedtrampade snön och lade på ett 'Gradient Layer' i det högra hörnet för att få en känsla av att solen ligger på. Till sist lade jag på lite extra vitt i de nedre kanterna som får en att genast fokusera på hästen, inte spåren av andra hästar.
 
Det var så jag tänkte när jag redigerade bilderna!



Lämna en kommentar?

Namn:
Spara namn?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/URL:

Kommentar: