2015-04-08 @ 22:55:15 / Vardag

Redigering pågår!

Sitter nu här och redigerar gårdagens bilder! Av hela processen från förberedelser innan fotograferingen till att jag levererar dem, tar redigeringen allra mest tid och tanke. Här förstärker man hela budskapet med bilderna. Vill jag ha dem vintriga och kalla eller vill jag förmedla värme och en solig dag? Det är allt möjligt som ska fixas. 

Här nedan ser ni en del av redigeringsprocessen. Jag tar bort sådant som är och kan vara störande i bilden. I detta fall är det hästbajs, vissa stenar och hästens smutsiga ben som tar bort fokus från motivet i bilden. Dock måste man göra detta med måtta, för mycket kloning eller misslyckad kloning av bilden kan få den att se tillgjord ut. När jag klonar bilder vill jag absolut inte att det ska se tillgjort ut, det ska vara naturligt och fint.





Lämna en kommentar?

Namn:
Spara namn?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/URL:

Kommentar: