2015-04-22 @ 02:04:16 / Vardag

Nattredigering: Dubbelexponering

Leker runt lite i ps och känner på lite dubbelexponeringar! Kreativ på natten är typ min egna slogan. Jag vet inte varför, men det är verkligen min grej. 
Jag började med att välja ut en bild. Det råkade bli en på Johannas snygging Brasse! Sedan tog jag och raderade all bakgrund. Jag tog även bort tyglarna och manen som flög med i vinden. Efter det slängde jag på ett adjustment filter där jag mixtrade lite med kurvorna i bilden. När det var klart valde jag ut bilder som jag sedan blandade ihop med bilden på Brasse, jag testade allt från blommor till rök.

Resultatet tyckte jag vart rätt coolt. Det är en väldigt lätt redigering som inte tar allt för lång tid att göra. Det största arbetet ligger i att radera bakgrunden runt motivet som i detta fall är Brasse, det är ett pillergöra. Ni får avgöra själv vad ni tycker om resultatet! 
 


Postat av: Los kex

Woowww, så coolt!

2015-04-22 @ 22:32:37 / http://helllojohanna.blogg.se

Lämna en kommentar?

Namn:
Spara namn?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/URL:

Kommentar: