2017-09-10 @ 17:12:00 / Vardag

Ny vecka!

 
Min första vecka här i Thailand är nu avklarad! Det betyder att det är 14 veckor kvar av min praktik här på Baan Than Namchai Foundation (BTNC). Jag tycker det känns bra att första veckan är avklarad då jag nu börjar komma in mer i runtinerna och får allt bättre kontakt med både barnen och personalen.
 
Bilderna ovan är från Bansak Beach som jag och Julia åkte till igår efter att vi var färdiga med alla lektioner. Vi drack ur kokosnötter och slappade på stranden. På helgena har vi bilen för oss själva så vi fritt kan åka runt och hitta på saker. Idag var planen först att åka till stranden för att göra en repris av gårdagen men det började spöregna runt 12-tiden. När jag skriver spöregn menar jag verkligen spöregn. Istället åkte vi in till centrala Khao Lak och kikade i några butiker.
 
Så nu sitter jag här och förbereder inför min lektion som jag imorgon ska hålla för barnen i "djungelskolan". Det handlar verkligen om att vara kreativ när det kommer till att hitta på aktiviteter till barnen då jag inte kan förklara hur de ska göra och tänka på thailändska. Just nu lutar det mot att vi ska träna på verb och för att lära dem olika verb ska vi göra charader. Förhoppningsvis kommer det fungera! :)
 
Med geckoödlor på fönstret och blinkande eldflugor i trädet utanför säger jag godnatt härifrån Ban Nam Khem.
 
Sa wai dee kha!



Lämna en kommentar?

Namn:
Spara namn?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/URL:

Kommentar: