2017-09-14 @ 14:35:17 / Vardag

Det rullar på

 
Livet rullar på här i Takua Pa. De senaste dagarna har varit rätt så händelselösa när det kommer till spännande saker. Jag har undervisat, planerat inför ett nytt projekt med Rädda Barnen, druckit kaffe och tagit hand om hundarna. Framöver kommer det nog hända lite roligare saker... ;)
 
I tisdags åkte jag med Toy till en djuraffär där jag köpte saker till en hund som har blivit "min". Jag köpte en borste, hundgodis och medicin för att bli av med fästingar. Så snart får vi se om det blir någon effekt av medicinen så hunden mår bättre. Just nu blir hon biten av så många fästingar att hon kliar av sig pälsen. Så vi håller tummarna!
 
Idag har det regnat och åskat hela dagen, vilket var synd då jag ville åka till stranden. Istället fick jag slappa här på hotellet, vilket inte var så dumt det heller. Känns välbehövt att få landa lite och vila upp mig, tidsskillnaden mellan här och Sverige känner jag knappt av längre. Jag hade förväntat mig mycket mer jetlag. Imorgon är det egentligen min lediga dag men jag ska faktiskt följa med Toy till en skola för att hjälpa till, därefter ska vi besöka något vattenfall som ligger i Khao Lak. Jag kommer ta med kameran för att ta lite fina bilder, förutsatt att det inte regnar. 
 
Sa wai dee kha!



Lämna en kommentar?

Namn:
Spara namn?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/URL:

Kommentar: